انواع پاکت از لحاظ ظاهر (ته‌گاست، بغل گاست، باکس‌پوچ و سه‌طرف دوخت)

 

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف پاکت‌های بسته‌بندی آشنا کنیم. پاکت های بسته بندی را می‌توان در بسته بندی مواد غذایی ، نوشیدنی ها، لبنیات، مصارف بهداشتی و دارویی، شیمیایی و کشاورزی، شیلات و فراورده‌های گوشتی و اقلام صنعتی استفاده کرد. این پاکت ها در جنس های مختلفی موجود می‌باشند. به طور کلی این پاکت ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ که مهمترین آن ها پاکت های کرافت و پاکت های لمینیت (چندلایه) هستند. اما در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های ظاهری پاکت ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پاکت های گاست دار

در امر تولید پاکت های بسته بندی، یکی از مهمترین گروه‌های بسته بندی شامل انواع پاکت های گاست دار می شود. پاکت های گاست دار به طور کلی به سه بخش تقسیم می شوند. پاکت های ته گاست، پاکت های بغل گاست و پاکتی که سه طرف گاست باشد که به پاکت باکس پوچ معروف است. در ادامه به توضیح تک تک این نوع از پاکت های بسته بندی گاست دار خواهیم پرداخت.
اما در ابتدا خوب است با مفهوم گاست آشنا شویم.

گاست چیست؟

گاست در اصل قسمتی از پاکت است که برای ایجاد فضای بیشتر و تقویت ساختار پاکت انعطاف پذیر اضافه می شود. برای توضیح بیشتر اگر یک پاکت به شکل مکعب مستطیل درنظر گرفته شود که دارای طول، عرض و ارتفاع می باشد، ارتفاع مکعب مستطیل گاست نامیده می شود.

پاکت ته گاست

یکی از زیبا ترین و شکیل ترین مدل های بسته بندی، پاکت های بسته بندی ته گاست دار می‌باشد. پاکت ته گاست که با نام های پاکت ایستاده و پاکت ساندیسی هم شناخته می شود، دارای گاست در قسمت پایینی پاکت می باشد. پاکت های بسته بندی ته گاست دار بخاطر پهن تر بودن قسمت زیرین، قابلیت این را دارد که به صورت عمودی روی سطوح صاف قرار بگیرد که وجهه زیبایی به آن میدهد. پاکت ته گاست معمولاً برای بسته بندی های شیرینیجات و مواد غذایی خشک، غذای حیوانات خانگی و بسته بندی قهوه و چای استفاده می شود.

پاکت ته گاست

پاکت بغل گاست

پاکت های بغل گاست نسبت به پاکت های ته گاست کمتر شبیه به جعبه هستند و این امر باعث می شود فضای کمتری در قفسه فروشگاهها اشغال کنند. همانطور که از اسم آنها پیداست، فضای اضافی این نوع پاکتها در کناره های آن قرار دارد. پاکت های بغل گاست برای بسته بندی اسنک ها و مواد غذایی منجمد محبوبیت فراوانی دارند.
پاکت بغل گاست دارای ظاهر بسیار جذاب و مقاومی میباشد، و این موضوع تأثیر فوق‌العاده‌ای بر میزان فروش شما دارد.

یک بسته بندی زیبا و جذاب به هیچ وجه یک هزینه اضافی نیست، بلکه با افزایش این گونه ویژگی ها برای کالای خود، افزایش حجم فروش و جلب اعتماد مشتری را بدست خواهید آورد.

پاکت بغل گاست

پاکت باکس پوچ

پاکت باکس پوچ جذابترین نوع بسته بندی در انواع پاکت به شمار می رود. این نوع پاکت بسته بندی در قسمت زیرین و کناره ها دارای گاست می باشد که باعث بوجود آمدن ظاهر جعبه مانند و افزایش قابلیت ایستایی پاکت میشود. ایستایی این پاکت ها باعث می شود که به راحتی در ویترین فروشگاه خود نمایی کنند.
پاکت های باکس پوچ یکی از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع پاکت های بسته بندی برای انواع پودرها و قهوه می باشند.

بسیاری از شرکت های معتبر تولید قهوه از این نوع پاکت ها برای بسته بندی تولیدات خود استفاده میکنند. این محصول معمولاً با یک زیپ باز شونده ارائه می شود تا پس از یک بار استفاده نیز باز هم بتوان از پاکت مذکور استفاده کرد. همچنین از پاکت باکس پوچ برای بسته بندی چای و دانه قهوه، دمنوش ها، میوه های خشک و انواع آجیل و خشکبار، غلات، غذای حیوانات و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

پاکت باکس پوچ

پاکت سه طرف دوخت

پاکت سه طرف دوخت پاکتی است که هیچ گاستی ندارد و از سه طرف دوخته شده و یک طرف آن برای پر کردن محصول داخل پاکت باز است.
پاکت های سه طرف دوخت به عنوان پاکت های وکیومی نیز شناخته می شوند. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم این محصولات نیز مخصوص نگهداری های طولانی مدت می باشد. در موارد استفاده این پاکت ها می توان به بسته بندی مواد غذایی پروتئنی مانند گوشت، مرغ، ماهی، میگو و غذا های پروتئینی فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، ناگت، فلافل، شنیسل، سبزیجات بصورت تازه و منجمد و بسته بندی حبوبات و خشکبار مانند پسته و … یاد کرد.

پاکت ته گاست

انواع پاکت بسته بندی از نظر کاربرد

همانطور که بالاتر به این موضوع اشاره کردیم، پاکت های بسته بندی امروزه به یکی از پر کاربرد ترین لوازم مورد استفاده روزانه تبدیل شده اند. این پاکت ها جدا از رنگ و جنسشان، از نظر کاربرد نیز به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. این موارد شامل پاکت های بسته بندی زیپ دار و بدون زیپ میشود.

پاکت های زیپ دار

بالا تر شما را با انواع مختلف پاکت های بسته بندی برای نگهداری مواد غذایی آشنا کردیم. جالب است بدانید که زیپ دار بودن یا نبودن برای تمامی موارد بالا یک مزیت محسوب میشود. پس در صورتی که ترجیح میدهید از پاکت های زیپ دار استفاده کنید تنها کافی است در هنگام سفارش این موضوع را برای مسئول فروش مطرح کنید. ویژگی اصلی پاکت های زیپ دار نسبت به پاکت های بدون زیپ یک بار مصرف نبودن آن هاست.

پاکت های بدون زیپ

نگذارید مطالب بالا شما را به اشتباه بیاندازد. زیپ دار نبودن یک پاکت بسته بندی به معنای کم ارزش بودن آن نیست؛ و همچنین بدان معنا نیست که شما نمیتوانید بعد ها نیز از آن ها استفاده کنید. تنها تفاوت موجود بین این دو گروه زیپ دار بودن و نبودن آن هاست که به هیچ وجه در میزان کاربردی بودنشان دخالتی ندارد.

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست